Szkolenie on-line: Bank spółdzielczy w postępowaniach konsumenckich - reklamacje i postępowania sądowe

Krajowy Związek Banków Spółdzielczych organizuje szkolenie on-line „Bank spółdzielczy w postępowaniach konsumenckich - reklamacje i postępowania sądowe”, które odbędzie się w dniu 26 kwietnia 2024 r. w godzinach 10:00 – 14:00. Spotkanie z Prowadzącym będzie miało charakter interaktywny, z możliwością zadawania pytań i prowadzenia dyskusji. Warunki techniczne i tryb udostępnienia będzie przekazany uczestnikom po zapisaniu się na szkolenie.

OPIS SZKOLENIA:

Celem szkolenia będzie omówienie regulacji dotyczących postępowań konsumenckich z udziałem banków spółdzielczych - zarówno postępowań reklamacyjnych, jak i obowiązkowych postępowań przed Rzecznikiem Finansowym, a w końcu także postępowań sądowych. Przedstawione zostaną nowości wynikające ze zmian w zakresie procedury cywilnej oraz omówione w kontekście obowiązków i procedur zabezpieczających interesy banków spółdzielczych na etapie przedsądowym. Zaprezentowane zostaną również - w kontekście prawa krajowego i unijnego - dyrektywy postępowania w relacjach na linii bank spółdzielczy - klient oraz wymagania, jakie spełniać muszą ewentualne ugody zawierane w drodze polubownego rozstrzygania sporów.

SZKOLENIE SKIEROWANIE JEST DO:

- radców prawnych i adwokatów reprezentujących banki spółdzielcze w postępowaniach sądowych i pozasądowych zainicjowanych przez konsumentów lub podmioty korzystające z rozszerzonej ochrony konsumenckiej,

- pracowników działów obsługi reklamacji i skarg,

- prawników odpowiedzialnych za tworzenie procedur postępowania w przypadku zgłoszenia roszczeń przez konsumenta, 

- kadry zarządzającej, dyrektorów i koordynatorów odpowiedzialnych za działy prawne i działy procesów sądowych,

- osób odpowiedzialnych za współpracę banku spółdzielczego z organami ochrony prawa (Rzecznikiem Finansowym, Prezesem UOKiK). 

PROGRAM SZKOLENIA:

1. Konsument a klient - o zakresie zastosowania szczególnych reżimów ochronnych.

2. Nowelizacja KPC i postępowanie konsumenckie - praktyczny wpływ na postępowania przedsądowe.

3. Postępowanie reklamacyjne:

3.1. Procedura reklamacyjna - najważniejsze zagrożenia dla banku spółdzielczego.

3.2. Odpowiedź na reklamację.

3.3. Tryb odwoławczy.

4. Postępowania przed Rzecznikiem Finansowym:

4.1. Postępowanie intwerwencyjne.

4.2. Postępowanie polubowne. 

5. Ugoda pozasądowa jako sposób rozstrzygnięcia sporu z konsumentem:

5.1. Równowaga informacyjna stron ugody. 

5.2. Warunki skuteczności ugody w zakresie całokształtu potencjalnych roszczeń konsumenta. 

5.3. Ugoda jako wzorzec umowny albo indywidualnie negocjowana umowa. 

SZKOLENIE POPROWADZI:

Dr Dawid Rogoziński - radca prawny, specjalista z zakresu prawa ubezpieczeniowego, bankowego i konsumenckiego, pracownik naukowo-dydaktyczny w Pracowni Prawa Ubezpieczeniowego, Katedrze Prawa Cywilnego WPiA Uniwersytetu Gdańskiego, stały prelegent Wolters Kluwer Polska i Stowarzyszenia Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych, prowadzący szkolenia dla prawników, brokerów ubezpieczeniowych i innych podmiotów z rynku finansowego. Autor wielu publikacji z zakresu prawa ubezpieczeń, prawa bankowego i cywilnoprawnych aspektów obrotu finansowego, w tym komentarzy praktycznych dla banków, SKOKów i ubezpieczycieli.

-----------------

Koszt udziału w szkoleniu wynosi 249 zł netto/os + VAT dla Członków KZBS oraz 349 zł netto/os + VAT dla pozostałych uczestników. Koszt szkolenia obejmuje rezerwację miejsca dla uczestnika, udostępnienie uczestnikowi linka z instrukcją logowania do platformy, na której odbędzie się szkolenie, certyfikat potwierdzający ukończenie szkolenia oraz materiały szkoleniowe.

Zgłoszenia przyjmujemy do dnia 22 kwietnia 2024 r. lub wyczerpania dostępnych miejsc.

Zapisy na szkolenie odbywają się wyłącznie za pośrednictwem poniższego formularza zgłoszeniowego. Na podstawie wypełnionego formularza zostanie wystawiona faktura VAT.

WAŻNE! Prawidłowe zgłoszenie na szkolenie jest równoznaczne z otrzymaniem automatycznego maila zwrotnego na adres mailowy podany w formularzu zgłoszeniowym.

Szkolenie odbędzie się tylko w przypadku uzyskania odpowiedniej liczby uczestników.

 

Zapisz się na szkolenie:

Podanie przez Panią / Pana danych jest dobrowolne. Konsekwencją niepodania danych będzie brak możliwość uczestniczenia w szkoleniu.

Udostępnij artykuł:
« powrót