Intranet - jako narzędzie komunikacji cz. I (BS Wschowa)

Świat się zmienił w ciągu ostatnich kilkunastu dni i pewnie nic już nie będzie takie samo. Czy byliśmy na to gotowi? -Na to pytanie każdy musi sobie odpowiedzieć samodzielnie. Organizacje przygotowują się latami na różne sytuacje kryzysowe budują plany, testują scenariusze, ale czy ktoś przewidział to co teraz dzieje się za naszymi oknami? - pyta Artur Wichliński Kierownik Wydziału Informatyki Banku Spółdzielczego we Wschowie w autorskim tekście opublikowanym na profilu LinkedIn.

Z każdej strony jestem zasypywany informacjami i ofertami zorganizowania pracy zdalnej, widać niektórzy dostawcy wyczuwają koniunkturę. Zastanawiam się jak będzie wyglądała rzeczywistość po tym jak praca zdalna sie zakończy.

Nie różnimy się od innych organizacji, ze względów bezpieczeństwa pracownicy pracują zdalnie, staramy sie wykorzystać technologie, która tworzyliśmy od lat. Miała nam ona pozwolić odmiejscowić pracownika nie tracąc nic z jego dostępności oraz możliwości wykonywania swoich zadań.

Help Desk....to aplikacja którą budowaliśmy latami i ciągle ją udoskonalamy, cały czas pojawiają się nowe funkcjonalności. Choć muszę przyznać ze ostatnio coraz bardziej skupiamy się na UX. Dostrzegliśmy to co wcześniej nam umykało, a może podchodziliśmy do tego zagadnienia nonszalancko. Wygoda użytkownika stała się dla nas priorytetem aplikacje muszą być dla operatorów intuicyjne.  Nie chcę jednak pisać o typowym systemie help desk, którego rola kończy się na przyjmowaniu zgłoszeń. Zbudowaliśmy coś więcej, połączyliśmy nasze systemy z systemami zewnętrznymi tak aby wszystkie zdarzenia zachodzące w środowisku bankowym zaczynały się od wystawienia zgłoszenia serwisowego. Unikamy tym samym zalewu mail, telefonów których w pracy zdalnej nie możemy wszystkich obsłużyć z zachowaniem odpowiedniego SLA. Tworzy się nowa kultura organizacji,  czy jest to przejście na wyższy poziom?  Całkiem możliwe, tworzymy jednak coś innego. Budujemy więź z pracownikiem będącym poza swoim miejscem pracy, by nie czuł się on niekomfortowo. Na to zjawisko ma wpływ wiele czynników ale najbardziej istotnym jest brak informacji zwrotnej. Pracownik poza biurem oczekuje takiego samego traktowania, jakby się w nim znajdował. Komunikacja w obecnych czasach to jest to co jest najważniejsze, człowiek poinformowany czuje się pewniej, nie czuje się odosobniony.  

Kolejnym pojawiającym się wśród managerów pytaniem jest jak panować nad pracownikami zdalnymi. Oczywiście ktoś może powiedzieć rozliczać ich godzinowo, ale czy to ma sens? Czy model pracy zadaniowej w tym układzie nie jest lepszy? System który zbudowaliśmy potrafi pracować w tych dwóch obszarach i dostarczać przełożonym informacji o zaangażowaniu pracowników. Dodatkowo pracownicy którzy czekają na obsłużenie swoich zgłoszeń widzą postęp nad pracami w czasie rzeczywistym. I znowu wracamy do tego co jest najistotniejsze komunikacja....

 

Udostępnij artykuł:
« powrót