Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
ZAMKNIJ
 

Aktualności

10 sierpnia 2016Trwa II etap konkursu „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców”

Po raz pierwszy w 13 bankach uczestniczących w konkursie „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców” tajemniczy klienci badają praktyczne wykonanie standardów jakości bankowości małych i średnich przedsiębiorstw. Badania mają na celu sprawdzenie jaka jest pozycja rynkowa poszczególnych banków w zakresie standardów jakości bankowości MSP na tle liderów rynku. Badanie koncentruje się wokół oceny zdolności do budowy relacji i zaufania oraz oceny na ile te relacje przekładają się na decyzje małych i średnich przedsiębiorców w zakresie wyboru instrumentów finansowych. Projekt prowadzi Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym działający przy Krajowej Izbie Gospodarczej.
 
 
Badanie sprawdza umiejętności pracowników banków (doradców klienta) w zakresie obsługi MSP do:
- nawiązywania kontaktów,
- dobrej organizacji pracy z klientem,
- rzetelnego i pełnego przedstawienia oferty trafiającej w potrzeby klienta,
- budowy zaufania,
- formułowania korzyści i operowania językiem biznesu,
- łatwości i intuicyjności stosowania instrumentów i narzędzi,
- demonstracji zaangażowania i skuteczności w dążeniu do celu.
 
 
W ramach badania są realizowane 4 scenariusze, każdy w dwóch wariantach. Scenariusze obejmują działalność produkcyjną, usługową i handlową. Testowane są instrumenty z zakresu bankowości transakcyjnej, kredytowej i obsługi dużej liczby klientów. Placówkę banku może odwiedzić m.in. biznesmen prowadzący start-up, osoba samozatrudniona, inwestor, eksporter czy przedsiębiorca planujący relokację biznesu, który będzie chciał poznać ofertę banku. Przykładowo w ramach badania jest sprawdzana przejrzystość i funkcjonalność systemów transakcyjnych, jakość pracy doradców (obsługi klienta), satysfakcja klienta. Każdy tajemniczy przedsiębiorca oprócz uruchomienia w banku usług transakcyjnych jest zainteresowany jednym lub dwoma aktywnymi produktami bankowymi, stwarzającymi duże wymagania wobec banku, w tym tymi, które są kluczowe dla banku. Tajemniczy przedsiębiorcy rozmawiają z wybranymi pracownikami banków (odpowiedzialnymi za obszar, którego dotyczy sprawa danego przedsiębiorcy), rozpoznają środowisko bankowe i na tej podstawie sformułują oceny poszczególnych zakresów bankowości przedsiębiorstw. Tak przeprowadzone badanie uczestników dostarczy wiedzy o jakości usług bankowych poszczególnych banków/oddziałów i oferty skierowanej do małych i średnich przedsiębiorców.
 
Badanie to pozwoli na sformułowanie warunków ramowych podejmowania decyzji menedżerskich przez kadrę banków uczestniczących w badaniu, m.in. odpowiedź na pytania:
 
•Jak się plasuje jakość obsługi przez doradców bankowych na tle innych uczestniczących w badaniu banków? Jakie elementy można poprawić i w czym jesteśmy dobrzy?
•Jak przedsiębiorcy oceniają funkcjonowanie systemów transakcyjnych obejmujących elementy wirtualne, materialne i ludzkie? Co można w tym zakresie usprawnić?
•Jak przedsiębiorcy oceniają możliwości i korzystność uzyskania konkretnych, ważnych dla nich usług bankowych w poszczególnych bankach? Jak przekłada się to na potencjalne decyzje?
 
W rezultacie pozwoli to na usprawnienie systemu obsługi przedsiębiorców w bankach i systemu transakcyjnego do obsługi przedsiębiorców w bankach oraz ulepszenie oferty bankowej w zakresie produktów dla przedsiębiorców, co przełoży się na dostępność usług finansowych m.in. dla sektora MSP.
 
Ponadto każdy bank uczestniczący w badaniu w ramach tegorocznej edycji konkursu „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców” otrzyma rekomendacje zespołu konkursowego w zakresie usprawnienia swojego systemu jakości w ramach bankowości przedsiębiorstw. Te twarde elementy, po ich wdrożeniu znacząco wpłyną na zwiększenie skuteczności banków w zakresie bankowości przedsiębiorstw. Badanie „tajemniczych przedsiębiorców” zostanie zakończone do 30 września br. Rozstrzygnięcie konkursu planowane jest do 31.10.br., a gala finałowa 25.11.2016 r.
 
Konkurs „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców – Bankowa Nagroda Jakości” jest skierowany do banków i ich oddziałów, stawia się w nim na indywidualne podejście do klienta z sektora MSP, nowoczesność stosowanych rozwiązań, wiarygodność placówki i co najważniejsze merytoryczne przygotowanie jej pracowników. Realizowany jest od 17 lat. W tym roku pieczę nad jego przebiegiem objął Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym, działający przy Krajowej Izbie Gospodarczej. Instytut prowadzi również jeden z najstarszych w kraju program certyfikacji CSR w polskich przedsiębiorstwach „Przedsiębiorstwo Fair Play”, w którym corocznie uczestniczy kilkaset polskich przedsiębiorstw.
 
Więcej informacji nt. konkursu i badań można uzyskać w biurze konkursu: tel.: 22 630 98 01; mail:instytut@kig.pl oraz na stronie http://www.bankprzyjazny.pl/
 
 
 
 
 
 
 

Partnerzy