Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
ZAMKNIJ
 

Aktualności

14 grudnia 2017Impact Fintech 2017

W dniach 6-7 grudnia br. w Katowicach miała miejsce międzynarodowa Konferencja poświęcona tematyce najnowszych technologii wdrażanych obecnie w sektorze usług finansowych na świecie, w tym także w Polsce. Dwudniowa Konferencja zgromadziła światowej klasy ekspertów zajmujących się innowacjami w sektorze bankowym i finansowym.

W roli panelistów wystapili przedstawiciele administracji centralnej i instytucji regulacyjnych z Polski i zagranicy (m.in. Przewodniczący KNF Marek Chrzanowski, Wiceministr rozwoju Jadwiga Emilewicz, Chief Fintech Officer z Monetary Authority of Singapore Sopendu Mohanty,  szefowie najbardziej innowacyjnych instytucji polskiego rynku usług finansowych (m.in. Cezary Stypułkowski, Brunon Bartkiewicz), liderzy biznesu nowych technologii z Polski i zagranicy oraz imponująca  grupa założycieli fintechowych  start-upów z polskiego jak i zagranicznych rynków (m.in. Michal Smida z Twisto czy Mads Emil Delsgaard z Funderbeam). Moderowana przez światowej klasy coucha start-upów i trenera biznesu Daniela Ramamamoorthy. Zgromadziła około 900 uczestników. Przedstawicielem sektora banków spółdzielczych był KZBS.

Niezwykle silny przekaz płynący z Konferencji i jej niespotykana dynamika uprawniają do oceny, że technologie sztucznej inteligencji, blockchain, machine lerning i automatyzacja zaczynają trwale zmieniać oblicze zglobalizowanego rynku usług finansowych, a w szczególności bankowego. Z prezentowanych przykładów rozwiązań technologicznych i ich wdrożeń wynika, iż  coraz częściej jesteśmy odbiorcami usług, których sposób dostarczenia, ich personalizacja, niespotykany wcześniej poziom dogodności, a także ceny, wyznaczają najnowocześniejsze technologie zastosowane w szczególności do gromadzenia i przetwarzania danych pozwalających na odczytywanie zindywidualizowanego tzw. customer experience, czyli skonkretyzowanych oczekiwań klientów instytucji płatniczych i finansowych. Jak wielokrotnie podkreślano w trakcie Konferencji, tzw. analityka predykcyjna będzie wyznaczała poziomy zdolności do konkurowania o klientów w tej sferze usług. Kluczową rolę w tym względzie będzie odgrywała sztuczna inteligencja, której zastosowanie przewiduje się na tak szeroką skalę, iż będzie można ją porównywać do skali usług publicznych takich jak np. wodociągi, czy elektryfikacja. Interesujący przekaz wynika także z wystąpienia szefa KNF Marka Chrzanowskiego, który podkreślił ambicję Komisji jaką jest sprzyjanie fintechom i utworzenie z Polski regionalnego centrum innowacji. Dodał także, iż kierowany przez niego Urząd będzie stwarzał warunki  do systemowego wspomagania rozwoju innowacji technologicznych w nadzorowanych obszarach polskiego rynku usług finansowych.

Kolejna edycja Konferencji Impact Fintech już w czerwcu 2018 r. w Krakowie.

Partnerzy