Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
ZAMKNIJ
 

Aktualności

19 października 2017Dziś Dzień Płatności Bezgotówkowych

19 października br. został ustanowiony przez Koalicję na Rzecz Obrotu Bezgotówkowego i Mikropłatności „Dniem Płatności Bezgotówkowych”. Z tej okazji w dniu kulminacyjnym kampanii, zainaugurowanej 12 września br., zaprezentowano wyniki badania pt. „Postawy Polaków wobec form płatności”, zrealizowanego w ramach kampanii „Warto Bezgotówkowo”. Kampanię wspierają banki spółdzielcze, a patronat medialny nad nią objął magazyn „Głos Banków Spółdzielczych”.

Wyniki badań przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie eService potwierdzają, że Polacy wolą płatności bezgotówkowe (56 proc.) od gotówkowych (31 proc.). W transakcjach elektronicznych cenią innowacyjność i nowoczesność (69 proc.), wygodę (60 proc.) i oszczędność czasu (59 proc.). Według badania eService, naturalnym, spontanicznym wyborem sposobu płatności jest karta – wskazało ją aż 86 proc. badanych. Pozostałe formy to gotówka (61 proc.), smartfon (52 proc.) i przelew (15 proc.). 68 proc. respondentów uznało smarfton i kartę za najszybsze i najwygodniejsze metody płatności. Z kolei co trzeci badany korzysta z gotówki przede wszystkim dlatego, że jest to jedyna dostępna w danej sytuacji forma płatności (32 proc.). Transakcje elektroniczne częściej wybierają mężczyźni (60 proc.), zaś gotówkę preferuje co trzecia osoba młoda (18-24 lata) oraz co trzeci mieszkaniec wsi (34 proc.).

Prezentacja wyników badań odbyła się podczas „Forum Usług Płatniczych”. Jednym z elementów tego wydarzenia był również panel, podczas którego dyskutowano na temat upowszechniania oraz aktywnego korzystania z płatności elektronicznych.

Kampania społeczna „Warto Bezgotówkowo” powstała z inicjatywy Koalicji na rzecz Obrotu Bezgotówkowego i Mikropłatności, skupiającej podmioty i instytucje popierające upowszechnianie płatności bezgotówkowych w Polsce, w tym Krajowy Związek Banków Spółdzielczych. Została ona objęta patronatem Ministerstwa Rozwoju oraz Ministerstwa Finansów. Celem jest zachęcenie osób indywidualnych, przedsiębiorców i instytucji publicznych do aktywnego korzystania z płatności elektronicznych.

Raport dostępny jest pod linkiem: https://wartobezgotowkowo.pl/dla-mediow/


Partnerzy