Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
ZAMKNIJ
 

Aktualności

13 stycznia 2016Bankowcy powalczą o sektor MSP w konkursie „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców”

Ruszyła XVII edycja konkursu "Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców". Organizatorzy odświeżyli formułę konkursu i wprowadzili nową metodę weryfikacji uczestników. Będzie też więcej korzyści dla Laureatów. Patronat medialny nad wydarzeniem objął magazyn „Głos Banków Spółdzielczych”.

Sektor małych i średnich przedsiębiorstw od lat dynamicznie się rozwija i potrzebuje usług finansowych dopasowanych do swoich potrzeb. Organizatorzy konkursu „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców” doceniają te podmioty, które wyróżniają się atrakcyjną ofertą dla MSP, usługami świadczonymi na przejrzystych zasadach i udogodnieniami w zakresie obsługi klienta biznesowego. Nabór do nowej edycji potrwa tylko do końca stycznia 2016.

Twarzą do przedsiębiorcy

Głównym celem programu jest wyróżnienie tych banków, które systematycznie wdrażają wysokie standardy obsługi przedsiębiorców, osiągają dobre i bardzo dobre wyniki w zakresie obsługi finansowej małych i średnich przedsiębiorstw, a także dążą do wzbogacania oferty o innowacyjne produkty i usługi finansowe. Godło Promocyjne Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców ma wskazywać przedsiębiorcom te banki, które osiągnęły wysoki poziom obsługi finansowej MSP, zapewniają stabilny oraz wysoki poziom jakości, a także charakteryzują się rzeczowym podejściem i zrozumieniem oczekiwań przedsiębiorców.

Zasady weryfikacji

Konkurs prowadzony jest w trzech kategoriach: banki uniwersalne, banki spółdzielcze i małe banki lokalne, oddziały bankowe. W I etapie uczestnicy wypełniają prosty kwestionariusz, będący prezentacją banku. Te podmioty, których prezentacje zostaną pozytywnie ocenione przez Zespół Audytorów Jakości, przejdą dalej.

W II etapie zostanie przeprowadzone badanie jakości usług i oferty przez tzw. tajemniczych klientów. Sprawdzą oni m.in. decyzyjność oddziału, szybkość reakcji na zapytanie klienta, elastyczność w dopasowaniu do potrzeb klienta, zrozumiałość przekazywanych informacji czy korzystność oferty wstępnej dla klientów z sektora MSP. Następnie uczestników czeka badanie zgodności procedur z faktycznymi wynikami uzyskanymi przez tajemniczego klienta. Ostatnim badaniem będzie analiza jakości promocji i informacji skierowanej do małych i średnich przedsiębiorstw. Audytorzy zbadają spójność komunikatów z materiałów promocyjno-informacyjnych banku z zakresem oferty i strategią banku w tym zakresie.

Korzyści dla banków i przedsiębiorców

Organizatorzy przygotują dla każdego z uczestników zakwalifikowanych do II etapu raport benchmarkingowy. Zawarta w raporcie ocena przedstawiona będzie w trzech wymiarach: badania systemu obsługi klienta MSP przez tajemniczych klientów, badania zgodności standardów, procedur i stosowanych praktyk zapewnienia jakości z faktyczną ich realizacją oraz badania spójności oferty z promocją i informacją skierowaną do MSP. Raport będzie cennym źródłem informacji w zakresie konkurencyjności banku i stosowanych rozwiązań, wskaże, co się sprawdza, a co należy poprawić, by zyskać przychylność klientów z sektora MSP.

Laureaci konkursu, czyli banki, które pozytywnie przejdą dwuetapową weryfikację, otrzymają Godło Promocyjne „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców – Bankowa Nagroda Jakości”. Uroczyste wręczenie godła i nagród odbędzie podczas Wielkiej Gali „Przedsiębiorstwo Fair Play” 2016. Będzie to okazja dla Laureatów konkursu, by zaprezentować swoją strategię i ofertę szerokiemu gronu przedsiębiorców z sektora MSP i nawiązać nowe kontakty.

Organizatorem konkursu jest Fundacja „Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym” przy Krajowej izbie Gospodarczej.

Więcej informacji na www.bankprzyjazny.pl

 

Partnerzy